tisdag 23 februari 2010

Falsk Facebook-profil

En läsare tipsade mig om att det fanns en falsk facebook-profil på mig. Även på mina nära och kära.
Alltså någon har gjort flera profiler med bilder och vänner som inte är vi.
Om har någon i mitt namn addat er eller skrivit till er är det inte jag.

Det roliga är att falska jag var vän med Dessie, Paows kompis, Elita Löfblad, Marie Plosjö och massa andra kända namn. Hur det gick till vet jag inte.

Nu är frågan: Måste jag ha lösen på bloggen och pixbox för att ingen skall sno bilderna och använda dom till elaka saker. Tråkigt för alla läsare. Då kommer jag bara ge ut lösenordet till dom jag litar på.

Ska tänka över detta beslut ett tag nu.

_______________________________________
Uppdatering:
Denna människa har skapat en msn i mitt namn. Det är inte jag heller! Använder inte min msn.
.
Anmälde fb-profilen så den togs bort. Efter tre timmar hade han/hon skapat en ny profil. Även den är nu borttagen, men det kommer väl en till.
.
Vill någon vara mig?
.
Så om ni blir addade på msn eller Facebook så är det inte jag utan ett "psyko", skulle jag vilja uttrycka mig.

8 kommentarer:

  1. Själv blev jag uthängd på en blogg igår med facebookbild och mitt namn. plus att personen hade skrivit en hel del mindre trevliga saker. En liten anmälan till personens bloggportal och vips så tog de bort inlägget. Kontaktade även polisen och mailade personen...Det finns dårar till allt.

    SvaraRadera
  2. Hej Marlene! Jag tror jag blev utsatt av en som använder dina bilder. Först tog hon kontakt med mig på facebook antar att kontot var förfalskad eftersom hon tagit bort det två gånger nu. Sedan adda hon mig på msn och låtsades tydligen vara dig. Mvh Tim

    SvaraRadera
  3. SV:
    Tydligen är det så. Personen har väl inget liv som håller på med såna saker. Jo jag såg det sen försökte ta kontakt med dig där med, för var lite tveksam på om hon var äkta eller inte.

    Hon skrev inte så mycket, för jag försökte mest ignonera henne, visste att något var fel med henne.
    Här är hennes msn ifall du intresserad. (marlene.zufic@live.se)
    Hoppas det löser sig med den där idioten och att hon/han förstår att man inte göra såna saker.
    Ha det fint Marlene. Mvh// Tim

    SvaraRadera
  4. Detta hände ju mig också alldeles nyligen. Folk är verkligen riktigt sjuka i huvudet! Förstår inte vad de vinner på att göra så? Tror de själva i sitt huvud att de är en annan person för att de tjuvar ens bilder??

    Nu till cupcakesen :) De är små porslins"burkar" och jag har köpt dem i Jönköping. Minns inte exakt vad de kostade men mellan 39-59:- tror jag. Vet att det finns liknande på Stockhome och Urban Outfitters men tror de ev. är lite dyrare där.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Skönt att du löst det för tillfället iaf Marlene ;) Lycka till med allt ciao bella!

    SvaraRadera
  6. Jag misstänker Beccis..har alltid tyckt att hon tittar konstigt på mig. Om det nu var hon jag såg.

    SvaraRadera
  7. halåååå
    du en fråga hur lång tid tog de för er vovve o bli rumsren.. sprang ni ute konstant..skaffade en liten hund igår o tycker han pinkar hela tiden..hehe

    SvaraRadera
  8. Såg din video på youtube när du skulle ta bprt tandställningen .
    jag har tandställning har haft det sen oktober o fick på samma ställe som du i kronan sundbyberg då .
    Gör det ont att ta bort tandställningen ?.
    villket land kommer du i från ? jag är hel serbisk

    SvaraRadera