onsdag 9 juli 2008

Musiktips.




Skall fylla en hel MP3 med låtar. Har kommit upp i 1/4. Har kollat på NRJ, P3, The voice, mix, Rix m. m. Slut på idéer.

Nu vill jag ha eran hjälp. Skriv artist - låtnamn i kommentarsfältet.


Känslan av låtarna skall vara:
  1. När jag fixar iordning mig för fest. Mycket bas och snabba låtar. Text så man kan sjunga med. Här går det mesta in.
  2. Sköna låtar att ha när man sitter på balkongen och slappar med en öl.
  3. Någon vacker och romantisk låt.
  4. Roliga låtar. Tex. det var en gång en liten fågel.
  5. Sommarplågor jag måste ha missat detta år!

Låtarna jag har hittills är:




12 kommentarer:

  1. hehe en låt vi brukar ha på våra fester i bland är /// kenta just i dag är jag stark



    zigge

    SvaraRadera
  2. haru missat sommarens låt Chris Brown med "Forever"? grym låt

    missy elliot med "best best" ny skitbra låt

    sen är en gammal trance/techno låt- "Southern sun" av Paul Oakenfold and dj tiësto..kolla på youtube, finns olika versioner.

    en skön lugn låt: "Calling you" Bagdad Café

    SvaraRadera
  3. Skärp er läsare! Jag har fått två tips. Är det så här trogna ni är mig?!!! Får väl ha 7 låtar i sommar då. Trodde ni skulle ge mig 100 tips. Men bara två st har hjälpt mig. Blir så less på er idag =(

    SvaraRadera
  4. Brick and Lace - Love is wicked

    Secondtunez - sommaren är här

    Billie the Vision & the Dancers - A man from argentina

    Brad Paisley - Whiskey Lullaby


    :) Lite olika ... Lite bas-låtar, lite lugna låtar osv...
    Dom två översta har du säkert redan sorterat bort..
    Men du måste lyssna på dom två längst ner! :)

    SvaraRadera
  5. Glömde några ... :)

    ; Counting Crows - Mr Jones

    ; The last Goodnight - Pictures of you

    ; Phil Vassar - Bye bye


    http://mallice.blogg.se

    SvaraRadera
  6. shit kenta känner igen den passar vid s.k. gubbsupning AKA grabbfest typ. Mina tips är inte alltid de nyaste men det är ju viktigast att det går att lyssna på

    Jag rekommenderar:

    Party:

    1) Sash! - Ecuador
    2) Rollergirl - Superstar
    3) Gigi d' Agostino - The Riddle
    4) Global Deejays ft Benny Benassi - San Francisco Dreaming
    5) Kate Ryan - Voyage voyage
    6) Dj Satoomi - castle in the sky
    7) Atc - Around the World
    8) Groove Coverage - Runaway
    9) Topmodelz - L'Esperanza


    Dessutom:

    10) Crash Test Dummies - Mmmm mmmm mmmm mmmm
    10) Michael Nyman - the heart asks for pleasure first

    kan rabbla upp skitmånga jag tycker är bra..

    adda mig på msn så kan jag tipsa om fler... longo6@hotmail.com


    //Longo

    SvaraRadera
  7. Melissa horn och Lars Winnerbäck -Som jag hade dig förut

    Des´ree - kissing you

    Coldplay -fix you

    Bag in da box-låten

    The roots - the seed 2.0

    stevie wonder -free

    PEter lemarc - du och jag mot världen

    Khaled - Abdel kader

    SvaraRadera
  8. Till Longo och sista anonym. Det var inte många låtar av dom som fick följa med mig i mp3. Tyvärr. Men tack för era tips. Lyssnade på varenda en och några hade jag ju redan på datorn. Ville ha något nytt licksom.

    Hoppas på flera tips hörni!!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Rolig låt.
    bag in da box- Dj tune feat. orremannen.

    SvaraRadera
  10. Vi förstår ej hur dom tänkte när dom gjorde låten.

    "Åhh, kanske det här kan bli årets sommarhit"?

    Dock hittade jag den bara i dålig ljudkvalite... Var tvungen att visa den för Gabriel.

    Men den följde ej med i min MP3!

    SvaraRadera
  11. tips: till 2an kan du kanske gilla låtarna(obs, dom är lite alternativa, men sköna):

    Time to Pretend - MGMT
    Electric Feel - MGMT
    Kids - MGMT

    sen har ett band som heter "The Kooks" från England jävligt sköna låtar, typ indie, men jag gillar dom fast jag inte brukar gilla indiemusik annars.

    sen är "Segertåget - Maskinen" alltid bra.

    SvaraRadera
  12. Mp3. är tyvärr full just nu. men kollar upp låtarna senare när det är dags att byta ut lite. tack

    SvaraRadera