onsdag 8 oktober 2014

Modellarbete i verksta´n

Som en liten "paus" från matematik och rapportskrivning, så hade alla elever på programmet fått i uppgift att göra en modell i verkstaden. Lära känna maskinerna och lokalen. Vi har nån vecka till på oss, men jag vill bara bli klar och kunna få ta tag i nästa uppgift så som inlämningsuppgift i matte, projektarbete i grupp i produkt och processutveckling.
Så jag tog med min vän Lala till verkstaden direkt efter skolan, där vi började arbeta på våra modeller. En kub med pyramidlock, hål i basen och hål i locket så den går att vrida runt. Det ska ju passa hur man än vrider, men det var svårt som fan att få hålet i mitten så lite skevar nog våra modeller.



Jag är nöjd och tycker att vi gjorde ett fantastiskt jobb tillsammans. Var mycket roligt att vara där inne. Om det blir lugnare kurser i framtiden så kan jag ju göra nåt projekt i verkstaden. Tillgång till alla tänkbara verktyg och maskiner; som en dröm va?
Ni som är medlemmar i facebook-gruppen "Återbruka mera" förstår vad jag menar. Bara låta fantasin flöda.

Jag har fått Hortons igen. Haft mildare attacker där Imigran nässpray hjälpt. Tog morfin igår och då slappnade axel, nacke och arm av, vilket ledde till att de inte triggade igång någon mer attack. Nu sitter jag här med morfin i kroppen denna kväll igen. Känner mig lugn, glad och rofylld. Är glad att jag mått relativt bra idag. Är glad att jag betat av så många uppgifter i skolan. Gäller att ta tag i allt på en gång så man hela tiden ligger i fas. Jag är glad över att mamma och syster har Hiro just nu. Han fyller 5 år idag. De har gett honom hundgodis, och syster har duschat och kammat honom. Antonio och jag var där och sa grattis efter dagis,  och Gabriel lämnade vin till mamma som tack för att hon varit barnvakt.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar