torsdag 30 oktober 2014

Dags att vakna

God morgon Antonio. De är dags att vakna.
Jag kommer in i sovrummet. Jag stänger av min värmefilt. Jag bäddar min sida avsängen. Jag säger god morgon. Han, han sover.


Man ser märken av dregel i mungipan. Han ligger med armarna upp. Undra vad han drömmer?
 
För ett tag sedan hade han en hemsk mardröm som påverkade honom stark. Han grinade hela morgonen. Han grät när pappan kom hem från jobbet innan dagis. Han var ledsen på kvällen. Han pratade om drömmen flera dagar efteråt.
 
Vad drömde han då?
Jo, han drömde att pappa blev liten. Pappa blev liten och kunde inte bära Antonio. (Får jag lägga till "Hahaha" nu, eller är det elakt)? När han berättar drömmen låter det kanske inte så hemskt, men det var nog känslan i drömmen som var det hemska. Känslan och paniken som fanns kvar när han vaknade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar