söndag 26 juni 2011

Ska du gå dit så där?

Igår var det ”dagen efter”. Jag, Gabbe och Hiro skulle hem till mamma och äta på kvällen. När vi står i hallen utbrister Gabriel:

-Ska du gå dit så där?
-Vadå?
-Ja, i gummistövlar och regnjacka.
-Ja, det är blött ute.
-Men i gummistövlar?
-Ja.

Det var ju jätteblött så varför skulle jag ta tygskorna för? För att bli blöt om fötterna? Nej, mina gummistövlar har jag när det regnar. Min röda disel-regnjacka har jag nästan dagligen för att det regnar så mycket.


Väl hos mamma hade hon lagat mat för en hel vecka. Massa olika sorters kött, sallad, fetaost, tomater, dippsåser, brunsås, majskolvar, korv, bröd m.m….

Vi åt och åt. Efter maten gick syster och Gabbe till ica och köpte godis och äpplen så att Rebecca kunde baka äppelpaj när de kom hem.

Jag mådde så jävla illa på väg hem från mamma av all mat.

9 kommentarer:

  1. Hej!
    Kan man få köpa dina gummistövlar?
    Du kan få bra för dem :)

    SvaraRadera
  2. Hans: Nej, jag älskar dem.

    Såg liknande på Ryns idag. De hade en massa fina för både män och kvinnor, samt för barn.

    SvaraRadera
  3. Men om du ändrar dig eller hittar några andra gummistövlar du vill sälja så finns jag här.
    Jag vill även köpa gamla converse,dunjackor,regnkläder i galon.
    Oavsett skick...lite slitet,smutsigt/solkigt!
    Vill även köpa gamla hästtäcken.
    Tala gärna om för dina väninnor att jag finns & vill köpa & betalar bra!

    SvaraRadera
  4. Hans: På second hand hittar du säkert regnkläder billigt. Finns kanske några smäckra stövlar där också. På blocket finns ridtäcken.

    Vadå dunjackor!? I vilken storlek? Det du nämner kan du säkert få gratis av folk. Dessvärre skänker jag ofta kläder till Brödet och fiskarna så jag har inget att ge dig. Förrådet är tomt.

    SvaraRadera
  5. Dunjackor i stl m-xl
    Typ Moncler,Marwin,Chevignon.
    Helst gula röda,gärna blanka eller halvblanka modeller.

    SvaraRadera
  6. Varför? Vad ska du ha dem till?

    Så en vit jacka funkar inte?

    SvaraRadera
  7. Det ska helst var röda eller gula.
    Gör inget om dem är lite solkiga/slitna.

    SvaraRadera
  8. Men vad ska du ha dem till? Och vem går omkring i en blank gul jacka. Finns det ens sånna?

    SvaraRadera
  9. Jag ska ha dem på mig.
    Ja det finns gula dunjackor.

    SvaraRadera