torsdag 9 juni 2011

Nu har vi duschat ihop

Hiro och jag måste var fina imorgon då in syster tar studenten. Därför har vi duschat nu. Hiro har inge problem att duscha, däremot har han problem att att göra det självmant. Han gömmer sig, morrar, får panik. Så det tar ett tag. Till slut går han morrandes och muttrandes in i duschen, kryper upp i mitt knä, sen är allting bra.
I själva verket har han inget emot att bli ompysslad. Han vet att det känns skönt efteråt. I går klippte jag honom, trimmade tassarna, klippte bort hår mellan trampdynorna, borstade tänderna då han fått tandsten. Allt går, och jag är glad över det. Slippa trilskas och bråka. Jo, skulle vara att få borsta hans tänder för det är inget vi brukar göra. Måste bara få bort den där satans tandstenen.

Efter duschen var han fortfarande tjurig. Somande i soffan med handduken runt sig. Nu är han pigg och lite blöt. Har inte fönat honom än. Är så varmt ute så jag tänkte att det kunde vara skönt att få vara blöt. Svalka sig lite.
Jag får inte nog av honom. Han är mitt allt. Finaste jag har. Jag vet med säkerhet att han har det väldigt bra hos mig. Han är sällan själv, han mår bra, har alltid mat framme, är inte överviktig. Pälsen är fin, vi är ute, hittar på saker, leker, brottas. Han får väldigt ofta leka med andra hundar vilket jag tycker är superviktigt i Hiros uppfostran. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar