lördag 23 februari 2008

Kåt Granne... och andra busringningar

Hur har jag kunnat missat denna Internetsida?! Hur har jag kunnat ta mig igenom tråkiga kvällar när ingenting visas på tv. Hur har vi livat upp våra förfester förut? Jag förstår inte hur jag har kunnat gå miste om denna sida.


En gammal Internet sida vid namn Busring.se har åter fått liv. Liva upp förfesten genom att ringa till dina vänner och lura dom totalt. Inspelade fraser visas på skärmen som man sedan styr med mobilen när man har ringt upp någon. Instruktioner om hur det går till står väldigt utförligt på deras sida.
Man kan naturligtvis koppla bort busringningen om man tycker synd om personen eller bara vill säga: haha, du gick på det.
Efter busringningen kan man (om man vill) få hela inspelningen skickad till sin mail. Väldigt skoj!

Der kostar 9,90/minut. Från det att man ringer till det att man lägger på. + vanlig mobiltaxa. En busringning tar mellan 2-5 minuter så det blir inte så farligt dyrt.


Det finns många olika kategorier man kan välja mellan. Allt från grannar som ringer och klagar till taxibolag som kräver dig på pengar. Här följer mina favoriter.

Radio P8:as lyssnar-laxar: Nicke på Radio P8 ger dig möjlighet att vinna 48000 kr i direktsändning.


Kåt Granne: Ensamma grannen Lisa har sett dig i trappen och tycker du är snygg, får hon komma över?


Arg Granne: Din granne ringer för att klaga på oljudet. Har ni fest eller vad gör ni?


Taxi: En växeltelefonist från Taxi ringer upp och är sur för att du aldrig tog din taxi. Hon kräver att du betalar för framkörningsavgiften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar