fredag 22 februari 2008

Flyttar






Jag och Gabbie har sökt en varsin lägenhet. På en förening stod vi båda två. Men efter mycket prat så kom vi fram till att försöka flytta ihop, det blir billigare och någon gång måste man ju ta det där steget. Ja ringde då och sa till att vi ville ha en trea ihop. Hon svarade med att blev det en ledig så borde ju vi få den. Så idag när vi låg och sov ringde Gabbies mobil. Det var den trevliga kvinnan från föringen som sa att en trea skulle bli ledig och vi kunde få den om vi ville. Gabriel väckte mig och talade om det.. Jag blev kolossalt glad. Vi åkte och åt lunch med min mamma och i samma veva ringde vi till killen som bor i trean och bestämde att på måndag skall vi få komma och titta på den. Men vi kunde inte vänta utan smög dit och tittade vilken dörr det var och jösses: det var perfekt. Stor loftgång, lägenheten ligger i hörnet av huset så man får plats med utemöbler och allt. Nu längtar jag till på måndag så jag spricker. Ikväll skall vi ut på krogen och fira. Jag har bara varit ut en gång på hela 2008 så det är på tiden nu! Jag är så glad.


2 kommentarer:

  1. Ja, om man inte vill bo i förorten så får man flytta förorten till stan.

    Jag och Saga vare ute igår. Inte träffa vi er..vilket var helt underbart!

    SvaraRadera
  2. Jag bor inte i förorten..och det vet du. Jag ser skrapan för fan!

    Det var underbart att inte träffa dig häller.

    SvaraRadera