torsdag 28 februari 2008

Förlovningsfest och hotpants

På fredag skall jag åka till Uppsala och jobba. Jobbet går ut på att stå och dansa i 5 timmar. Jag börjar nu ångra mig och funderar över vad jag har tackat JA till. Det är en väldigt stor fest där budgeten ligger på en halv miljon (om det är sant vet jag inte). Temat är Heaven and Hell och vi som dansar skall vara utklädda till änglar eller djävular. Jag valde djävul för jag passar bäst i svart. Tydligen skall jag kroppsmålas röd, ha på min hotpants och ett linne/topp. Jag tog kjol och skjorta. Dom får säga vad dom vill. Saken är den att jag dagen efter skall på en förlovningsfest i Stockholm. Alltså efter festen åker jag hem kl 03:00 från Uppsala till Västerås. Sover lite sen är det bara upp, göra sig fin och åka till Stockholm. Tänk om den röda kroppsfärgen inte går bort? Kommer jag vara orange då!?

Hela veckan har jag oroat mig över denna förlovningsfest. Det kommer att komma 200 pers och jag känner ingen. Inte ens dom som skall gifta sig. Jag känner Gabriel och hans kompis Axel bara. Sedan är det annan kultur. Man får inte klä sig hur man vill. Inte ha för kort. Men det skiter jag i. Jag har ingen lång klänning. Jag har provat massa klänningar och valde en jag köpt i London. Till det har jag svarta strumpbyxor och en sjal runt huvudet. Schnyggt!

2 kommentarer:

  1. Jag trodde det var Rebecca på bilden. men texten säger annat/ma

    SvaraRadera
  2. Det ser du väl att det är jag. Jag har så där långa smala armar som viftar överallt.

    SvaraRadera