fredag 20 maj 2011

Västerås Skärgårdsdagar & Flytande Båtmässa 21-22 maj

Har precis varit på stan med mamma. Jag skulle till apoteket och hon hade lite andra ärenden. Hiro var med. Han var som en apa idag. Skulle klättra på mig. Kunde inte vara still!
Nu ska jag vila lite och kanske äta nåt.
Imorgon ska jag förmodligen gå till hamnen där det är en massa roligt som händer.

På sidan vasterasmalarstaden kan man läsa mer.
Vad som händer under skärgårdsdagarna•Mattävling - Vem blir Västerås egna grillmästare? lördag kl. 12.15 och 14.15. Final söndag kl. 12.15
•Uppvisning av Sjöräddningen kl. 11.30 och 15.00
•Ponnyridning kl. 11.00-15.00
•Rederi Mälarstaden med bland annat ansiktsmålning och utställning.
•Båttur med båten Napoleon kl. 11.00 och 14.00
•Prova på att paddla kajak
•Åk en tur med Taxibåten kl. 11.00, 12.00, 13.00, 14.00 och 15.00
•Prova på Jollesegling
•Modevisning med Maria Montazami på Tullhus Terrassen 21 maj 12.30
•Testa vindsurfingsimulator
•Prova på flug- och kastfiske med Fiskeklubben Aspen
•Köp färsk fisk hos Andren´s fisk
•Aros motorveteraner visar upp gamla bilar 21 maj vid Carlsson på Kajen
•Racerbåtuppvisning kl.10.30, 12.00 och 14.30
•Besök av Ångfartyget S/S Mariefred 22 maj
•Följ med då vi scannar Mälarens botten med Lowrance Zodiac R.I.B
•Fart och fläkt med RIB-båt
•Se Mälarens vackraste gamla träbåtar
•Backluckeloppis 22 maj vis Carlsson på Kajen
•Ät god sill och grill hos Carlsson på Kajen eller passa på att äta Sjökrogens luncherbjudande
•Missa inte årets tipspromenad, start vid Napoleon
•Och massa massa annat roligt....

Det jag har markerat rosa är det jag vill gå på.
Imorgon lördag kl 12:30 kommer alltså Maria Montazami till Tullhuset för att gå modevisning.

1 kommentar:

  1. Du är så himla fin, Marlene! :D
    Kan inte du visa hur du lägger till bilder till höger om bloggen, där det är bilder på dig? :D. Det skulle vara toppen, puss!

    SvaraRadera