måndag 10 november 2014

Baka pepparkakor med litet barn

God morgon. Min helg har varit skit rent utan sagt. Det började direkt efter tenten. Kom hem, var yr, fick lägga mig ner. Sen började jag få otroligt ont i nacke, axel och arm. Detta har blivit värre och jag har bara velat sova. Har varit sängliggandes hela helgen förutom då jag och Antonio var iväg en stund på Baby shower. Blev en kort stund, för Antonio ville ju hoppa och leka, medans de vuxna satt och fikade. Vi åkte hem.
Söndagen spenderades i trosor och sov-t-shirt. Jag var helt orklös.

Jag vet inte varför jag mått så här. Antingen var det stressen som tog ut sin rätt efter tentan, eller så håller jag på att blir sjuk med Hortons. Minns att jag var så här förra året innan jag blev extremt sjuk.

Idag kommer jag i alla fall gå till skolan. Jag är på benen och det går bra. Dock har jag ätit en karta Alvedon forte sedan igår. Jag har så satans ont! Blir att ha på sig både ödemhandske och tumortos idag.

I lördags stod det julbak på schemat här hemma. Jag var inte så inblandad då jag mådde så dåligt. Utan det vara pappan och Antonio som skulle baka pepparkakor. Gabriel åkte och köpte deg medan Antonio hämtade sin lilla kavel på sitt rum. När det var dags att kavla ut degen blev det bråk då Antonio ville ha en liter mjöl på bordet. Sen kom jag och förstörde allt, genom att ta ett sugrör och gjorde hål i tre av de färdiga figurerna på plåten. Vi kunde ju hänga upp de i taket sen. Antonio fick ett utbrott, för man kan ju inte äta pepparkakor med hål i. Vi fick täppa igen hålen sen, så blev allt lite bättre. Herre gud, va tänkte jag med?! Göra hål i pepparkakorna!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar