onsdag 18 maj 2016

Picknick intill fårhagen

Idag hade vi picknick intill en fårhage. Västerås är så himla vackert. Det handlar om att se alla vackra platser. Denna fina plats var en gräsbelagd väg som såg ut att användas sällan. Den finns på Vallby mot golfbanan. Längst bort tills man inte kan gå längre.
Han satt i min famn och vi bara mös. Sen packade vi ihop och gick upp mot alla djuren. Där hängde han på en farfar och hans barnbarn. Var omöjligt att få hem Antonio så det vara bara att stanna tills barnenskulle hem de med. Jag var lite orolig för vi kom in genom en entré på baksidan av Vallby, och stängs grindarna så måste vi gå igenom hela Vallby och sen runt hela området för att komma till bilen. Vihade tur och personalen hade inte låst grinden fast det var efter stängning.
En megastor bro med bilväg uppepå. (E18). På vissa ställen droppar det ner stora vattendroppar i huvudet, så man får passa sig.
Platsen vi ser på bilden enligt barnet: "Förr i tiden var det ett vattenfall här och massa vatten som rann ner. Sen flyttade människorna hit. Nu droppar det bara lite".










Han gick till dagis och berättade för sin kompis att han var kär i sin mamma (i mig). Då sa kompisen att man inte kunde vara kär i sin mamma.
Jag har sagt till Antonio att man får vara kär i vem man vill och det finns olika sorters kärlek. Jag är kär i dig med och det vet du.
Många barn är kära i sin mamma och vill gifta sig med henne. Tycker den här ungen är helt otrolig, smart, rolig och modig. Och han får gärna vara kär i mig om han vill. Titta så fin han är med sin lilla brödsmula i mungipan. Älskade unge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar