måndag 13 april 2015

På övergivna äventyr

I helgen var vi på landet strax utanför Surahammar. Jag hade tidigare i våras sett en övergiven gård jag gärna ville besöka. Nu var det äntligen dags att få besöka den. Jag och Therese skulle ta en väldigt lång vandring genom skogen till gården. Jag packade väskan med kamera, lypsyl och vatten.

Jag ska inom kort lägga ut alla bilder från gården. Håll till godo;)






 Här börjar våran vandring.
 Längs stigen hittade vi en gammal spis. Inte alls ovanligt.
 Den här "hinken" har ftt hänga här länge. Botten och halva sidan är borta och på andra sidan växer det mossa.
 Vad är de mån tro?
 En liten stuga som har gjort sitt. En dag sa det bara brak.
 Här ser man väldigt bra sidan av huset och en lucka för fönster eller annan öppning.
 Bredvid stugan fanns ett vattenhål. kan ha funnits en brunn här för länge sedan.
Vi har nu vandrat vidare och har gått genom skog och över åker. Vi befinner oss i utkanten av en skog. I närheten längre fram kommer ett gammalt hus. Den här är så gammal så jag ser inte ens vad det har varit. En geting-midja-traktor?
Marken känns bortglömd och kommer nog fortsätta att vara det.
 Nu har vi äntligen nått vårat mål (mitt mål).Vart skall man börja liksom!
När det var dags att bege sig hem hade solen kommit fram. Tur man hade väska för där fick både jacka, fleecetröja och tjocktröja plats. Jag var väldans lycklig som äntligen hade fått besöka den övergivna gården. Jag var lycklig att värmen kom och jag för första gången kunde klä av mig lite. Jag var lycklig av naturen runt omkring mig.
 När vi kom hem kom dessa två och mötte oss. Härliga ungar.
Lite fika innan hemfärd. För vips så hade fem timmar gått. Bara så där. Nästa gång kanske det blir en ridtur i skogen. Aldrig gjort det förut. Kommer nog bli en rolig upplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar