onsdag 15 april 2015

Korvgrillning i skogen

Jag har blivit lite slapp i skolan. Så nu har jag setat här sedan efter lunch och haft så mycket att göra. Blev precis klar med så pass mycket så jag kan gå och lägga mig nu. Får fortsätta imorgon. Vill faktiskt ha en soft helg igen.

I måndags åkte jag hem tidigt från skolan och på bussen satt jag och tittade ut genom fönstret då solen tittade fram. Japp, inom loppet av nån minut hade jag planerat resten av dagen. Jag skulle åka hem, packa upp min skolväska, gå ut med hunden, göra matsäck, hämta syster och sen Antonio på dagis. Tillsammans skulle vi grilla korv.

Jag ringde syster och hon kunde. Så allt gick som jag planerat. Hela eftermiddagen tillbringade vi i skogen.


 



Ett tips om man ska grilla. Ha med tändväska. Att göra upp en eld bara så där var inte det lättaste. Och det tar väldigt lång tid och tålamod. Får Rebecca och jag nåt scoutmärke nu?














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar