måndag 10 maj 2010

Tony Berglund slog nytt världsrekord i ”Vertical Run” från Skrapan i Västerås

Film från aftonbladet. (Gick in att klistra in på bloggen)

Igår var Syster jag och Hiro på stan för att se på när Tony Berglund skulle försöka slå världsrekord geno att springa ner för en buggnad. Han klarade det ed 1,1 sekund.

Skrapan på långt håll. En anordning har byggts för att banan skall bli lika lång/hög som ända från antennen och ner.



Vägarna runts stan var avstängda för trafiken.



Bild på Hiros nivå.



Jag då.

Här ser ni hela banan. Röda med text på som hänger ner. Hiro frös på slutet så jag lindade in honom i min sjal och gav honom till Rebecca.

Här ser ni att folkmassan börjar ända ut på en sidogata.

Många Västeråsare var där för att stötta Tony.



Har ringat in en kille som satt på en byggnad för att fotografera.

Jag skojar inte när jag säger att folk stod i kö för att klappa Hiro. En man bakom oss sa: Den där hunden drar till sig mer uppmärksamhet än själva jippot.
Hahaha

Klappa klappa och åter klappa hunden. Någon filmade den. Så nu är Rebecca med i någon familje-dvd.

Ser ni honom på toppen sprina nerför?

Det är han.



Han klarade det och slog världsrekordet.

2 kommentarer:

  1. Tror det är Claes son som filmar på Punkts tak

    SvaraRadera
  2. Anonym ang taket: Hälsa att jag har det på bild då=)
    kan vara kul för honom att se.

    SvaraRadera