onsdag 1 april 2009

Hela dagen i bilder


Min morgonpromenad bjuder på vackert ljus. Visst ser det fint ut? Tur att jag har med mig kameran ibland så att jag kan föreviga dom fina ögonblicken.


Titta på höghuset som ser ut att brinna. Det bara lös för solen var i ett sånt läge så det speglades på nåt konstigt sätt i alla fönster. Såg jättehäftigt ut. och nu har ni också sett det=)


Fin bild.


Efter jobbet var Gabbe och jag på stan. Jag hittade en massa olika väggstickers
Gallerix som jag måste dela med mig av. Här är mina tre favoriter. Speciellt den blåa gamla bilen. Gud så fint. Bilderna längst upp till höger på alla bilder visar hur den kan se ut i ett rum.
*Klicka på bilden för att få den större*



Sen tvättade vi bilen. Hittade små blyga tussilago medans Gabbe tvättade.


Till sist vill jag visa något jag äntligen köpte idag. Mina älskade krokar ifrån
lagerhaus. Har tittat på dom sedan vi flyttade in här. Har funnits så länge. Fattar inte att jag aldrig har tagit steget och köpt dom.
Men idag när jag var in så var det REApris på dom. Från 59:- till 39:-. Då tog jag dom direkt. Funderar på att köpa två till. 4 st bredvid varandra i gästrummet. Då kan man hänga en tröja på en, halsband på den andra och skärp och en sjal på dom sista. Fyller ut rummet liksom. Eller halsband på alla. Fina halsband som passar in i rummets inredning.
.
.
Till mamma: Om du är på stan imorgon får du gärna köpa två st till, åt mig. Du får pengar.
Ps. Lördag är en speciell dag. Kolla i almanackan.
.
Imorgon är också en speciell dag. Jag tror att Monica på mitt jobb fyller år då. Hon har inte sagt något så jag är inte säker, men jag chansar på att det är rätt. Hon skall få en liten present. Va paff hon kommer bli, ännu mera paff om det inte är hennes födelsedag... Fast nu förstördes liksom allt. Tänk om hon läser det här. Du har jag avslöjat överraskningen. Monica, om du läser det här, spela överraskad så är allt lugnt.
.
Ha en skön första april allihopa.
.
.

1 kommentar:

  1. Tack så mycket för presenten Marlene och för att du lockar mig till skratt om dagarna. PS. Jag spelade lite överraskad.DS

    SvaraRadera