måndag 30 mars 2015

Våffeldagen. Matiga våfflor

Tentorna avklarade, nya kurser börjar idag. /fast jag har ju ej vart i skolan idag). Så helgen har varit helt underbara. Helt ledig med andra ord. Har hängt på Antonios rygg alla dagar typ. Saknat honom så mycket. Vi har gjort saker hela tiden. Allt för hans skull.

Antonio har frågat efter sin faster Erika och hennes man Mange.Tillsammans bildar de namnet Mange-Erika. Antonio sätter liksom ihop det. Haha. Jag hörde av mig till dem och vi bestämde att ses igår, söndags.

Erika ville bjuda på våfflor eftersom det hade varit våffeldagen. Inte bara våfflor med grädde och sylt, utan lite matigare våfflor. Erika och Mange samarbetar fantastiskt ihop i sitt kök. De gjorde våfflor med en wokmix gjord på färska råvaror och kycklingstrimlor. Till det en sås med creme fraiche, mosad fetaost, vitlök och honung. Fy fasiken va gott det var. Och mättande. Jag orkade två, sen åt jag bara för att det var så gott. Åt tills magen inte klarade mer. Får jag riktigt god mat så dampar jag. Äter fort som satan innan mättnadskänslan sätter in.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar