fredag 4 januari 2008

Nya året firades med fyverkerier

Nyårsafton firades i Gabriels föräldrars villa. Det var middag och sen lekte vi charader och drack groggar. Middagen var helt obegriplig. Min vän Hysni hade druckit ett glas vin för mycket och spydde ut grodor ur munnen. Ingen förstod vad han sa.

Jag hade set fram att fira in 2008 med champagne och SingStar. Dock hade min syster lagt vantarna på SingStar och någon champagne blev det inte häller. Nya året kom istället med rök och fyrverkerier ute på gatan med Sonja bredvid mig som absolut skulle försöka ringa till sin pappa och sjunga ”ja må han leva”, PÅ 12-SLAGET! Jag sa att hon fick vänta och istället skålade vi och skrek Gott nytt År till alla andra på gatan som vi aldrig hade sett förut.

Mitt nyårslöfte till Gabriel blev: - Jag lovar att bara vara tjurig 4 dagar i veckan istället för 5 eller 6! Snällt av mig va?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar