lördag 21 februari 2015

Lördagsplugg på MDH Västerås

Jag har varit väldigt upptagen då jag läser två mycket tunga kurser parallellt i skolan. Kuggade mig första tenta ever förra veckan. Jag hade pluggat alla dagar i veckan, kvällar som helger men det gick inte vägen ändå. Som om inte det vore nog, så har min Hortons kommit tillbaka. jag är nu mitt inne i en period och jag har från och med förra veckan fått börja ta sprutor på mig själv. Den jävla medicinen gör att jag får fler attacker. De kommer så fort medicinen gått ur kroppen.
Just nu är jag levande död. Helt borta är jag med för lite sömn och för mycket mediciner. Jag vägrar börja äta kortisonet igen. Minns ni när jag svällde upp förra året och det tog flera månader innan min kropp hittade tillbaka.

Som ni vet så har jag fått en operation mot min sjukdom. Skall få huvudet opererat den 2:a mars. Kommer missa massa i skolan och det känns jättejobbigt. Men på samma gång är det ett ljus i vardagen att veta att mitt helvete inte varar för evigt.

Idag har jag varit i skolan och pluggat. Fick inte så mycket gjort då jag var helt väck. Jag kämpade på med fysiken så gått det gick, samt hjälpte mina klasskamrater med det de fastnade på.

Nu tar jag kväll och vi skall ha en underbarkväll här hemma med den svenska nationalrätten: tacos. Haha!





Men om det här är x-axeln, och det här är y-axeln. Vart är då z-axeln?
Jag går över berg och hav för att få andra att förstå. Tycker det är så kul med pedagogiken. Rita, färgpennor, bilder och andra knep. Om det här med att tummen är x, och pekfingret är y, inte sätter sig, så går det enkelt att lösa.

 Skrattattack över min briljanta idé. Nu gick det bättre att se hur alla koordinatsystem var uppbyggda.

Jag är rätt så känd över att breda ut mig. Det mesta på bordet är mitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar