måndag 17 september 2012

Lite snabbt om hur det gick på BVC idag

Vi var till BVC idag för vägning och mätning. Vi tog upp det här med att Antonio kräks slem och även har svårt att äta annat än ersättning. Vi fick en tid till läkare på måndag. Hon på BVC trodde att när han äter lossar slemmet och då kväljer han och ibland kräks. Ibland som sväljer han i fel strupe och får som kallsup och då får han jättesvårt att andas. Sen hulkar han och kväljer. Ibland kommer det upp slem, ibland massa slem. Alltså en spya/spyor av slem. Skönt att få träffa en läkare med så kort varsel och få en diagnos. (Förhoppningsvis).

Sen bad jag om att få börja hos en kurator ang förlossningen. Mår så dåligt över allting och hela livet har ju förändrats. Tror det kan vara bra att få börja prata med någon. Ska även boka tid til MVC så de får titta på ärren.

Mår man dåligt över något kan man ju försöka göra något åt saken.


7 kommentarer:

  1. Vad för ärr? Gjorde du kejsarsnitt?

    SvaraRadera
  2. Sv: Tack så hemskt mycket :) Ja, jag är asnöjd men inte färdig ännu. Jag har ca 10 kilo att gå ner men hälften av det är vikt av överbliven hud så det blir inte så lätt utan operation. Jag mår ändå sjukt bra!

    Det är inte lätt när man förlorar en närstående, jag har upplevt det en gång i livet och det var hemskt! Det som ändå gör att man KAN tänka på annat är som du säger det man har hemma, familjen.
    Ja, är det väntat så har man ju lättare att förbereda sig för det som ska hända. Men sorgen blir den samma.
    Stora kramar och kämpa på :)

    SvaraRadera
  3. Usch jag vet va du menar om förlossningen, vi hade en ganska lika förlossning och det var väldigt påfrestande för både kropp o psykiskt. Kram Madde o Milian

    SvaraRadera
  4. Hej Marlene!

    Jag läste att ni varit på BVC och att ni ska träffa läkaren. Jag har en son som snart är 6 månader och han kräks väldigt mycket av olika ersättningar. Vi fick också komma till en läkare och där så misstänkte dom Gastroesofagal refluxsjukdom så vi fick prova lanzo och han blev mycket bättre av det. Så nu äter han medicinen både morgon och kväll.
    Det är tydligen ganska vanligt hos barn under 1 år.
    Ville bara dela med mig av det här eftersom vi innan dom hittade orsaken skickade runt oss till olika läkare som sa olika saker och ingen av dom misstänkte reflux utan det var inte förrän vi kom till barnkliniken som dom sa direkt att det kunde vara reflux. Vi visste ju inte om att det fanns något som heter så och att det fanns medicin. Nu vet jag inte alls om jag är på rätt spår angående A men jag hoppas de hittar orsaken iallafall.

    //Mathilda

    SvaraRadera
  5. Varför ärr: Jag råkade ut för "total sfinkterruptur" vid förlossningen. Det betyder att ALLT gick sönder. Från hål till hål, ringmuskeln, innuti, sidor. Allt liksom. Så första halvåret som mamma var inte så bra. Mår så dåligt över allt. Idag så lider jag av olika komplikationer.

    SvaraRadera
  6. Mathilda: Tack för tipset. Jag har svårt att borsta tänderna på honom. Svårt och svårt, det går inte!!! Han kväljer. Och då borstar jag nedre två framtänderna. Kanske hör ihop med det här att han kväljer när han sätter i halsen, äter, får bitar i sig, dricker m.m. Jag uppdaterar sen om vad läkaren säger.

    Kramar

    SvaraRadera
  7. sv: Men gud stackare. Hoppas att det blir bättre för dig snart :-( kram

    SvaraRadera