måndag 18 april 2016

Fixa med bilen i spöregn *tumme upp*

Igår hade jag planerat in att fixa med bilen. Det var inredning som skulle skruvas fast, bilen skulle tömmas på allt löst och rengöras in i minsta detalj och slutligen skulle den tvättas utvändigt. Antonio började ställa frågor kvällen innan om vart jag skulle och hur bilen skulle tvättas. Så jag frågade om han ville följa med. Tanken var inte att han skulle med eftersom jag skulle vara upptagen med bilen.

Så igår söndag for vi ut på landet.
Jag hann nästan dammsuga klart innan regnet öste ner. Så jag stod där i ösregnet och tvättade lysen och fönsterrutor och blev gemomvåt. Sen åt vi lunch som far min grillade korv uppepå värmepannan i verkstan.
Efter lunchen hade det slutat regna så då fortsatte jag med bilen. Var blöt ända in på rumpan=(  Det tog väldigt läng tid att göra rent bilen eftersom regnet kom och då fick jag plocka in allt, sen när det slutade kunde jag plocka ut allt igen och fortsätta.

Antonio skötte sig själv. Lekte själv, sprang mellan mig och morfar och såg vad vi gjorde. Han gick inte ut mot vägen. Jag hade stenkoll hela tiden.
Vi hittade en skalbagge under en sten som låg i vattnet. Vi bar bort den. Den hade tappat ena vingen och något på huvudet hängde ut. Jag tror den dog sen...

Hur som så var det mycket skönt att komma ut på landet och bara vara.

Ska strax till jobbet för att jobba två timmar, sen skolan och sitta vid datorn.

Trevlig måndag!











 
 








1 kommentar:

  1. Är inte din son lite lik morfar? Tycker det ser ut så. Morfar måste vara stolt över detta enormt fina barn som är hans barnbarn.

    Kram
    Maria

    SvaraRadera