fredag 23 oktober 2009

Nästa helg åker vi på semester.


(Bilder, Gabriel och jag i Bulgarien 2008)
Havet, stranden och drinkarna.
Har dragit upp en resväska in i lägenheten, den andra står hemma hos mamma. Har fixat musiken idag. Lägenheten är städad, (mest av Gabbe, han var ledig idag).
Nästa lördag sitter det två töntar på ett flygplan och fnittrar. Vi anländer till hotellet, upp med musiken, slänger oss på sängen, pustar ut. Fixar oss i tonerna till Tik Tok, (Gabbe får ha annan musik i sina öron om den inte duger). Ut till en bar och tar en öl. Så lyder scenariot som spelas upp i mitt huvud i alla fall.
.
Bada och busa i poolen, dricka rosa drinkar i poolbaren.
Ta en jäger på rummet till tonerna av Lady Gaga-Bad Romance. Känner ni känslan som jag känner?


3 kommentarer:

  1. gud vad jag inte känner den känslan, eftersom jag kommer befinna mig i ett iskallt sverige! fusk, ni borde ta med mig. lite barnvakt, ni kan få några kr i timmen. vad säger du? ;P jag har lite marlene-längtan så träffas snart? :)

    SvaraRadera
  2. Jag känner samma känsla som du känner om du känner avsky och kväljningar. Jäger gav mig min första spyfylla och sen dess vill jag inte ens titta på flaskan.

    SvaraRadera