tisdag 11 augusti 2009

Marlene

En låt tillägnad mig=)
Minns min klasskompis Jenny. Vi gick på Rudbeck tillsammans. Vi kom på en massa låter med hennes namn. tex, Camille Brinck- Jenny, Lasse Berghagen- jennie Jennie, E.M.D Jennie let me love ypo (fast den fanns inte när vi gick i skolan, den la jag till nu).
Jag hade den som inleder detta inlägg och Marlene Dietrich- Lili Marleen.
.
Kan ingen göra en låt till mig med mitt namn. En partylåt på svenska. Typ, "Det är så synd att du är så söt"-stilen?
Bara en undran?
Jag har ju för f_n ingen låt på ett språk jag kan, med mitt namn i!!! Ju!
.
.

3 kommentarer:

  1. Klart du har!
    Staffan Hellstrand har gjort en låt som heter Marlene....

    SvaraRadera
  2. Finns inte på TouTube i alla fall. Kan inte vara så känd.
    Får googla då.... tack i alla fall

    SvaraRadera
  3. Det finns faktiskt ingen låt med "Ninni" heller...förutom en på turkiska där de sjunger ninni men då tror jag inte att det betyder mitt namn , tyvärr.

    SvaraRadera