torsdag 25 juli 2013

Tillfrisknande


34,3 står det på termometern just nu. Gabbe och Antonio är och badar med vänner. Jag ligger i sängen och läker. Det är skönt att läka. Har faktiskt inte det minsta ångest över att jag ligger hemma och är sjuk. Rätt skönt att bara få vila. Lite som ett gyllene ögonblick, fast längre.  Att få ligga i sängen en hel dag. Inga måsten. Jag orkar ändå inte. Kan ändå inte. Men i dag kanske jag orkar se på tv, eller en hel film. Man får sällan vila så här mycket när man har barn. Man kanske har barnvakt för en natt, men man hinner aldrig vila ut. Nu sover jag lika mycket som en tonåring. ;)

Jag har ätit massa godis nu när jag varit sjuk. Kunde inte svälja mat och sen var jag sötsugen. Gabriel åkte kl 22:00 till maxi för att köpa lösgodis. När han kom hem sov jag för natten. Hahaha. Jag måste ha feberyrat när jag skickade iväg honom. Men godiset åt jag upp nästkoande dag och dagen efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar