tisdag 5 mars 2013

Utflykt för hundarnas skull (Antonio somnade)

Det gjorde inget att det var mulet idag. Det varken blåste eller regnade. Jag tog med Hiro och Antonio och hämtade upp Mathilda och hennes hund Chippen. Sen åkte vi till Björnön.
Där finns en ett stort gräsområde som jag släpper ut Hiro på ibland.
 
 
 




 
 
Jag försökte fota hundarna men det gick inte så bra. De är så himla snabba när de springer. Blev bara suddiga kort. Om jag ville ha skarpare bilder blev de mörka istället eftersom kameran är öppen kortare tid. (Var mulet och grått ute).

A just det. Jag hade bilen idag=) Så roligt att kunna åka någonstans. Blir svårt att gå längre sträckor med vagnen, för då somnar han, och då blir vi uppe sent på kvällen. Somnar han i bilen blir det inte lika länge. Man kommer ju fram snabbare med bil än med barnvagn. Lägg till en Hiro på promenad med vagn, och tiden att komma fram fördubblas.



 
Hundarna sprang och jagade varandra, och det var ju det som var tanken. Att de skulle få springa och göra av med energi. Få springa så fort de ville.








 
Skulle ta en bild på Hiro och mig. Då står Chippen vid mitt ben och panik-hoppar.

-Kom ner Hiro. Kom ner. Lek med mig. Jag är här. Ser ni mig? Vad gör du där uppe Hiro?

Typ så, så jag fick ta upp honom med=)
 




Har massa fler fina bilder från idag som Mathilda har tagit. Men nu är det bums i säng. Är helt slut. Får skriva mer om våran utflykt till Björnön imorgon. God natt
 
PS; Mathilda var med idag även fast hon inte syns. Hon ville inte vara med på bild bara. Hon ville bara ta bilder. Det gillas ju, att hon vill ta bilder mena jag. Nästa gång kan hon visa skon i alla fall så jag inte ser så ensam ut på våra utflykter. ;)


1 kommentar:

  1. Åh önskade att Charlie (min pomeranian ) hade en lekfull kompis ! :(

    Han har en kompis av samma ras men hon är 11 år och tycker Charlie är jobbig haha :(

    SvaraRadera