måndag 27 juni 2011

Helt plötsligt är det så stökigt + renoveringstips


Jag han inte med. Såg liksom inte när stöket smög sig på. Insåg nyss hus stökigt det var här hemma. Tror det beror på att jag inte ser att det är stökigt i och med renoveringen av badrummet. Står ju lite saker här och där.


För övrigt är jag väldigt strukturerad med renoveringen. Allt som skall slängas ställs ut på loftgången. Allt som skall sparas läggs på lämpligt ställe. Efter varje renoveringsprojekt så som ta bort kakel, dra bort plastmattan, sätta upp nya väggar, så städar jag undan HELA tiden. Det blir så mycket lättare att se vad som behövs göras när det är städat och fint. Just nu har jag sån jävla koll på allt. Känns bra.

Så mitt tips är:

Städa hela tiden efter dig.

Släng det som skall slängas på en gång, så du inte glömmer vad som skall slängas och vad som skall sparas.

Åk till återbruket med jämna mellanrum så du känner att du fått bort en massa.

Är det inte 100 saker överallt går det lättare och jobba och du har bättre koll på vad som skall användas till vad, och vad som skall göras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar