onsdag 8 april 2009

På Fredag är ingen vanlig dag, för det är...

Gabbes födelsedag Hurra hurra hurra!


Min älskade Gabriel fyller år, men inte hur många år som helst utan 30 år!!!!!!
.
(Okej, hittade ingen ny bild så det fick bli en när vi var lite mindre)
.
Har jobbat så mycket i veckan så har ej hunnit planera och köpa in så mycket saker, men imorgon efter jobbet skall Rebecca och jag på stan för att inhandla allt som krävs för att få ett bra kalas. Gabriel vill inte ha så mycket pynt som jag tänkte mig. Min idé va heliumballonger i klasar, en stor banderoll över väggen. Ballonger och serpentiner och en discokula i taket. Jag blev så ledsen när han inte brydde sig. Men idag sa han att han nog ville ha lite ballonger.
-Vilken färg?
-Ähh, blå.
- Tycker du om blått? Är det din bästa färg? Då tar vi blåa ballonger.
-Jag valde blått för det är väl en killfärg.
- Mörkblått, metallicblått, ljusblått?
-Blått?
-Mer då? Blåå och silver och så vitt. Vit duk med blåa och silvriga ballonger? Sen massa ballonger på loftgången så alla ser?
.
Det är som i det där avsnittet i Vänner när Phoebe fick i uppgift att köpa plastmuggar. Det var det ända men hon körde hårt på det. Pyntade hela lägenheten med muggar, gjorde mugghattar m.m.
.
.

2 kommentarer:

  1. Grattis Gabriel! Inte sjutton kunde jag tro att han var 30! :-)Hoppas ni får en fin påsk!

    SvaraRadera
  2. Han är inte 30... Men imorgon:) Då är han 30.

    Glad påsk till dig med.

    SvaraRadera