fredag 7 mars 2008

Hålla räkningen på åren

Har varit på Synsam med ett recept för mina ögon.Vilken storlek dom har. Tänkte nämligen prova att ha linser i en mörk färg. Dock hade dom inget inne så det får bli nästa vecka istället.


När jag skulle hämta mitt recept på Synoptik eller nån glasögonaffär, minns inte vilken det var, så passade jag på att fråga om linser där.


Marlene - Har ni några linser med min storlek som jag får mörkare ögon av. Asså, dom mörkaste eller mönstrade verkar bara finnas i en standardstorlek.


Kassörskan - Ja, vi har en svart som på dina ögon skulle uppfattas som mörkt mörkt bruna.


Marlene - Kan ni beställa ett sånt par åt mig snarast möjligt.


Kassörskan - Nej, tyvärr.


Tysstnad.


Kassörskan - Man måste ha gjort en undersökning innom ett år så att man får exakt rätt storlek och mått när man köper lins.


Marlene - Vadå? Har det redan gått ett år sedan jag gjorde undersökningen?


Kassörskan tittar i datorn och är tyst. Tittar på mig, på datorn.


Kassörskan - Det var 2005 du gjorde den.


Marlene - Jaha . Hur mycket kostar det att göra en ny då.


Kassörskan - 400kr.


Tystnad.


Marlene - Då får det vara. Hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar